selamat datang keduniaku

"duniaku tak seindah duniamu,,
tapi akan aku penuhkanya dengan membuat kamu tersenyum bila bersama denganku"

Thursday 18 July 2013

duhai ADAM

duhai kau yang bernama ADAM dan aku yang bernama HAWA

wahai kau adam pemilik si hawa,
agama mu, iman mu peneguh dirinya,,
di kala hawa itu rapuh sampaikan kekuatanmu milikmu pada si rapuh itu,,

wahai adam pembimbing si hawa,,
bawalah hawa ini kejalan ALLAH,
agar dia tidak terpesong kerana HAWANYA sendiri,,,
bukan mudah menjdi hawa seperti kami kerana kami miliki 9 hawa yang bernama nafsu dan 1 akal yang menjadi peneguh,,
tapi kau wahai adam berbeda degan kami yang miliki 9 akal dan 1 nafsumu,,

wahai adamu ku,,
aku hawamu yang masih bertatih mencari redha ALLAH,,
aku lemah tatkala ujian sekecil zarah melewatiku,,
bukan seperti dirimu yang ALLAH anugerahkan kecekalan yang utuh dalam diri,,
ketahuilah kau wahai adam aku mecuba kuat tapi aku masih mengharap bimbinganmu namun bukan ku mengharap sakitnya atas perbuatanmu menduakan hawamu ini,,,

No comments:

Post a Comment