selamat datang keduniaku

"duniaku tak seindah duniamu,,
tapi akan aku penuhkanya dengan membuat kamu tersenyum bila bersama denganku"

Saturday 27 July 2013

maafkan aku

andai ini yang terakhir kata dari aku maafkan aku,, bukan hati aku tak nak menerima kau lagi tapi aku sendiri x mengerti kenapa aku susah sangat nak terima kau,, kau ada rupa kau mampu cari yang lebih baik cantik punya segalanya lebih dari aku,, bodoh la aku untuk menolak cinta kau,, tapi aku x mampu nak terimanya aku sendiri tak tahu kenapa,, siapa yang tak nak dicintai dan mencintai bukan, lagilah aku nie yang manja yang inginkan perhatian dan kasih sayang orang sekeliling,, tapi aku sendiri tak tahu,,,,aku bingung

dalam erti kata lain aku keliru aku takut,, aku student banyak benda aku nak tumpu,, kalu aku pandai sangat x apa,, belajar aku pon naik turun,, cukuplah sekali aku kecewa terlalu kecewa sampai belajar aku terabai kelas aku banyak skip,, cukuplah sekali,, aku x nak ulangi lagi benda itu,, aku belajar jauh walaupun masih dalam negara tapi masih lagi utara selatan,, jarak mngajar aku erti sabar jujur ikhlas berani tapi sebaliknya apa yang aku perolehi dua kali aku kena benda yang sama tak mungkin aku nak ulangi untuk kali ketiga,,

hanya allah yang tahu macam mana susahnya aku nak bangkit dari sakit dari air mata yang diberikan oleh dua orang yang pernah aku sayang terlalu sayang,, apa balasan yang aku dapat?? aku ditipu aku di duakan mereka bahgia aku menangis?? inikah sekali lagi yang akan aku terima andai aku masih mencari cinta yang tak ada kesudahan,, ya allah hnya kau tahu betapa pertinya aku cuba bangkit waktu itu aku bangkit hanya ditemani kawan2 ibu ayah yang jauh,,

aku merayu aku minta simpati macam2 aku buat agar mereka kembali pada aku tapi apa aku dapat aku hanya dilihat seperti sampah x berguna,, biarlah orang kata penulisan aku hanya menjatuhkan maruah diri aku tapi sekadar jadi pengajaran pada yang lai jangan terlalu percaya jangan terlalu cinta juga saayang andai allah tarik balik semuanya ia lenyap begitu sahaja,,

aku x ingin suatu hari nanti bila mereka yang mengejar aku bersunggu2 dan aku terima mereka percaya pada janji dan kesungguhan mereka,, kemudian aku ditinggalkan lagi ,,, cukuplah apa yag berlaku sebelum nie aku x yakin untuk itu,, aku x mahu juga dirimu kecewa andai kau tahu siapa aku sebelum ini,,, aku ingin berubah kejalan allah,, biarlah aku belajar mencintai allah dahulu nabi ku kedua ibu bapaku kemudian barulah aku belajar mencintai tulang rusuku,,,,,

berilah aku peluang untuk muhasabah diriku,, pelajari stiap kesilapan yang aku lalui,, berilah aku ruang mengenali tuhankau juga diriku agamaku,, biarlah apa pun yang terjadi nyawa dan jasad bercerai badan tapi berilah aku ruang dan peluang mencintai allah ku yg 1,, kerna aku yakin jodohku hanya dia yang tahu pada siapa,,, aku dah berusaha mencari aku berusha memberikan komitmen pada hubungn pada masa sama aku berusaha mencari redha-nya tp allah lagi maha mengetahui,, biarlah aku redha dan ikhlas atas apa yang telah terjadi pada aku,, aku berserah atas segala usha ku tawakal ku kini tiba masanya aku serahkan pada dia yang mengetahui baik dan buruku untukku dia pencipta ku,,, aku redha ya allah aku perlukan pembimbing yang membimbing aku kejalanmu menuju jannah mu ,,, berilah aku peleung itu ya allah

No comments:

Post a Comment