selamat datang keduniaku

"duniaku tak seindah duniamu,,
tapi akan aku penuhkanya dengan membuat kamu tersenyum bila bersama denganku"

Wednesday 28 August 2013

cinta

terkadang cina itu mengajar kita erti kekuatan,, cinta ye cinta itu kadang buat kita lupa pada dunia realiti,, semua orang inginkan cinta sejati tapi hakikat dan realitinya cinta itu tak semua miliki,,, entah kenapa aku sering terkandas dalam realiti cinta,, bukan sekali bukan dua kali malah berkali-kali bukan tak pernah menangis terlalu banyak air mata yang keluar,, kalau di tadah mungkin bertempayan yang dapat,,

seringkali juga aku lihat insan sekeliling gembira dengan cinta tapi tak kurang juga yang merana kerana cinta,, aku?? hemmm cinta sebenarnya mengajar aku erti menerima erti sebuah ikatan kejujuran kesakitan kesetiaan air mata ketawa macam2 lagi,, memang kadanG2 kita akan rasa meluat dan menyampah bila kita lihat orang lain bercinta kadang aku sendiri kalu bercinta aku rasa geli dengan kelakuan sendiri,,, tapi itulah bahgia yang kita alami,,,

cinta 5 huruf yang berikan beribu malah berjuta makna pada setiap manusia,, ada yang berjaya hingga ke alam perkahwinan tapi ada juga yang terkandas di tengah jalan,, macam aku,, aku pernah gagal bercinta menangis jangan cakap sampai ibu pun sama menangis ,,, bila ingatkan balik memang sakit terlalu sakit bila di tipu dikhianati, tapi lama kelamaan aku rasa buang masa dan bodoh mengis untuk insan yang hampeh macam 2,, kadang klakar jugak sebb aku x pernah mengis sedasyat 2 kecuali bila kena sebat dengan ayah masa kecik sebab mandi parit dengan along n makcik2 aku,,,

sebenarnya cinta itu bagi aku memerlukan kekuatan diri seseorang x kiralah luaran mahupun dalaman,, belajAr mejadi insan yang jujur walau beribu batu sekalipun kita berada,, tapi jarak yang jauh mengajar aku menjadi manusia yang serik untuk menerima seseorang lagi ,,, ye aku serik terlalu serik bukan sekali tapi dua kali aku terkena dan x mungkin aku nak pebodohkan diri untuk kali ketiga,, janji yang di taburkan lebih baik simpan dalam poket berikan pada orang lain,, sebab aku tak percaya lagi pada cinta jarak jauh,,, hekk

cinta sekarang mengajar aku menjadi insan yang redha pada segala ketentuanNYA ya aku belajar redha dari setiap kesakitan cinta,, alhamdullilah biarpun aku x punya cinta tapi aku masih punya cinta ALLAH,, cinta ibu bapaku,, itu lagi bermakna,,, soal jodoh aku serahkan pada ketentuanNYA,, kerana aku percaya sebaik2 perancangan manusia baik lagi perancangan ALLAH S.W.T,,

4 comments: