selamat datang keduniaku

"duniaku tak seindah duniamu,,
tapi akan aku penuhkanya dengan membuat kamu tersenyum bila bersama denganku"

Sunday 5 May 2013

ini kalilah,,, yeaaahhhhh!!!!!!!!

hah kali ni aku nak bercerita pasal demam pilihann raya,,, bukan hari raya tapi pilihan raya,,, yeah ini kalilah,,, haiyoooo (pinjam sekejap tagline prof,,,,) ini kali banyk seram,, pandangan dan pendapat setiap org tak semua boleh diterima,, just ignore it,, okeh hari nie 5 mei 2013 hri mengundi untuk rakyat malaysia yg layak mengundi,, aq?? heee,,, jgn ditanya kenapa x mungundi dan aku masih duduk didalam bilik bersama asgmnt yg banyk dan banyk dan bnyk,,,, okeh lagi yg paling teruk aq x dpt balik dan masih lagi di hutan sintok,,, huaaa

hurmm lupekan pasal aku,, yg aku nak cerita pasal PILIHAN RAYA,,

sepanjang minggu berkempen macam2 aku tengok gelagat manusia nie,,terlalu bermacam2,,,terlalu,, kau kutuk die, die kutuk kau,, kau maki die,, die maki kau,, tp sedar x kamu semua sedng kamu bertelagah ada yg memerhati tingkah laku kamu semua itu dan dalam seramai2 manusia yg wujud dalam dunia ni akan ade manusia yg suke gelakan gelagt kamu,, siapa tahu kn,, kita sedp dok gadow depa dok ketawakan kita,, yg kadang bila kite terlalu taksub kita abaikan org lain,,

that most importnt yg ramai x sedar sebenarnya kita sibok berkempen. tp sedar x kita masa kita sedp berekmpen kita sedp kibar2 bendera negara kita x berkerajaan,, kalu kita diserang secara hendap apa kn jadi,, ya ALLAH mix dijauhkan,, taksub itu satu hal tapi bolehkn jagn kau putuskan silaturrahaim,, apa pandngn yg aku boleh tgk sebb PR snggup bergdh,, hbs lps PR 2 mcm mne??

X SALAH IF KITA TAKSUB SEBB ITU PILIHAN KITAKAN,,,

YUP AKU SETUJU,, (tp cover2 sikit boleh)

yea kite ank muda jiwa lain. kita nakkn perubahan yg bawa kbaikn dan mafaat untuk kita. kita ank muda nakkn perekmbangn seiiring dengan agama islam,, kita berfikiran matang, rasional boleh pk baik dan buruk sesuatu itu.. dan paling pentng undi 2 hak kita,, ape pon plhn kita 2 memng tiada sape boleh pertikaikan,, tp tolong jgn nk burukn 1 sama lain,, kau manusia dia manusia,, kau tinggl kat mne lps PR nk gadow2 bagai,,,

that human being call "ADAT" (haiyoooo ,,, proff pinjm tagline sekali lg,,, :P)

islam sendiri benci kepda perpecahan benci kepada perpisahn silaturrahim ,,, dan ingt nabi MUHAMMAD S.A.W ade 3 permintaan doanya dan doa yg ke3 nabi x diterima iaitu  "jgan biarkan umatku berpech antara 1 sama lain" dan doa ini ALLAH x makbulkn,,, ingtlah jgn kite berpecah sebb perkara nie,, kalu x suke simpn dalam hati cukuplah kita sendri yg tahu,,, ALLAHUAKBAR,,

okeh lupekan pasal semua nie,,,





hah kamu2 inilah jari org yg mengundi,,, tp ini bukan jari aku,, besar sgt,,heeee :p ini jari pakcik aku yg balik mengundi kt kg,,,aku x curi gamba nie da mix izin la,,,

dan kalu aku diberi peluang untuk mengundi aku pilih ape???

undi 2 rahsia sayang~~~~

dan ucapan terakhir aku untuk blog kali ini adalah

"awak sokong biru ker merah ker hijau ker kite tetap kawan kan?"

peace not war,,,

Selamat hari Pilihan Raya,
Kepada saudara serta saudari,
5 tahun hanya sekali,
Merayakan hari mengundi ini... ^_^

HEHEHEHE...





No comments:

Post a Comment