selamat datang keduniaku

"duniaku tak seindah duniamu,,
tapi akan aku penuhkanya dengan membuat kamu tersenyum bila bersama denganku"

Monday 24 June 2013

aku dan pemilik gitar

sudah lama x tak update blog,, dikeheningan malam nifsu sya'ban ini apa pun aku nak minta maaf pada semua,, maaf andai terlebih kata tercakap x kena terkurang sini sana,,,
kali ni aku ak cerita tentang aku dan pemilik gitar,,
gitar gitar gitar setiap petikan mampu membuat orang yang memainkannya menghayati setiap alunan melodi.,, (jiwangkan :P).. pernah juga ada orang tanya pada aku kenapa aku suka sangat pada orang yang main gitar. aku cakap diorang istimewa aku x tertarik pada suara tapi cari mereka bermain itu (jika ada suara sedap macam sate 2 bonus,, sate ???? he8 lapa sate memalm),,, kadang penuh gaya tersendiri buat aku kagum,, memang semua orang mampu belajar bermain gitar tapi x semua ada cara mereka kadang2 ada yang main ikut sedap jeq,, dulu ada seorang membe aku cakap setiap petikan gitar akan mengeluarkan dosa (tapi aku x pasti sangat benda nie sampailah,,,,) sahabat aku kat u pernah terangkan petikan gitar itu sebenarnya tak haram tapi melihat keadaan bagimana dia menjadi haram,, cotohnya bila kita di majlis2 ilmu ia menjadi haram kerena akan menggangu... (pejelasa yang aku perolehi)...
aku dan pemilik gitar,, 
hemmm banyak cerita sebenarnya disebalik ada suka ada juga duka,, yang suka ada dua orang pernah nyanyi bersama gitar mereka. sebb aku nie pantang dengar orang pandai orang main gitar laju jeq suruh diorang menkan satu lagu untuk aku,, tapi aku x paksa kadang2 saja jeq,, if diorang nak nyanyikan aku wah laju jeq seyum x hingat okeh,,, 

ingat lagi benda nie x silap masa aku form 4 so kira2 6 tahun lepas malam 2 birthday aku then ada 'dia' telefon aku n dia kata selamat hari lahir ini untuk awak (caka di telefon ) then dia terus nyanyi lagi yang aku ingat sampai sekarang lagu 2 ELEMENT CINTA X BERSYARAT n ROSA (yg nie aku x ingat lagu ape sebb lgu x ingt,,hee). die yang admire kat aku lame la jugak tp sampai tahun lepas jeq sbb taun nie die da de gurl,, lame sgt tunggu aku,, lawak jeq ase,, tp kesian pun ada,, (bukan x nak kat awak tp saya kesian kat awak. awak dah cukup bnyk masalah. kalu awak dengan saya nanti awak makin banyak masalah sebb saya degil nanti mesti awak rase macam nak hantuk2 kepala kat ekszos moto awak 2,, heeee). hemm haa lpekan yang itu aku ada seorang membe yang nyanyikan lagu untuk aku bersama gitarnya phewwww suare die boleh tahan taw lagu apa SUNGAI LUI  wa cakap sama lu,,, ehh dia hanya membe sbb aku ske kacaw die. sporting habis x kisah kalu kena kutuk pun rilex jeq,, tp suare dia fuhh jgn dgr selalu melting karang,, ekekeke,,, ini yang best tw yang x best,, hemm berkawan dengan somenone nie.. selalu jugak minta dia men gitar untuk kita tp,, dia niee,, hemm bnyak sangat janji,, lame jugak tunggu,, tp,, aku bukan jenis memaksa tp time 2,, entahla bila ingat balik sedih,, sampai sekrang aku dah x tye pape lg (paling terasa bila die kata td nyanyi untuk membe,, oww bila tnye untuk aku die kate nnti2 la,,tali putusla,, membe pnjm gitar la,, okeh saya faham awak) x pela time 2 memng nak dgrr sgt nk tgk awk men gitar,, tp sekarang dgr suara awk jumpe awk pun saya rase benda 2 menyakitkan jeq,,(tp memng x kan jumpe awak pun,, nt awk konvo saya nak balik kg,, kalau boleh saya memang nak lari jauh2 dari awak sejauh yang mungkin,,,,he8)
okeh itu pengalaman aku dengan pemilik gitar,, tapi aku nak cari suami yang pandai men gitar,, sebb nanti kalu merajuk sweet2 jeq rasa kalu die pujuk nyanyi sambil men gitar,, huaaaa sweettt sgt (GEDIK!!!!).. sebenarnya bukan 2 jeq tahu x ustaz kat sek dulu pernah kate orang yang ada kemahiran main muzik bila dia alunkan bacaan AL-QURAN dan AZAN suara mereka paling merdu... dan aku pilih DIA yang pandai main gitar,,,


AKU DAN PEMILIK GITAR~~~~~~

No comments:

Post a Comment